Muntii Carpati sunt vazuti de strainii care au mai fost in Romania ca principalul punct de atractie din RomaniaAvantajele competitive ale Romaniei din punct de vedere turistic sunt natura si autenticitatea obiceiurilor, iar publicul tinta este turistul educat, arata studiul de piata efectuat de cele doua companii care au castigat licitatia pentru crearea brandului turistic al Romaniei. Vechile argumentari, cu mitul Dracula, litoralul si "noi avem toate formele de relief", au fost abandonate.
Ideea crearii unui brand turistic din fonduri europene a fost facuta publica de Elena Udrea inca de la inceputul anul trecut. In total, ministerul are un buget de 75 mil. euro pentru crearea brandului si promovarea turistica a Romaniei, din fonduri europene.
In toamna lui 2009, ministerul turismului a anuntat ca licitatia, pentru care ministerul avea la dispozitie din fonduri europene 2 mil. euro, a fost castigata de asocierea dintre agentia spaniola de consultanta in turism THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, si compania de cercetare de piata Taylor Nelson Sofres (TNS), parte a grupului britanic WPP. Oferta de pret a asocierii a fost de aproape 900.000 euro.
La licitatie au participat 13 firme sau grupuri de companii, iar pe langa THR-TNS, in finala au ajuns si asocierea TBWA Bucuresti SRL - SC GFK Romania SRL cu aproape 1 mil. euro, urmata de asocierea Saffron Brand Consultants SA- Brandient Consult SRL -Acacia Avenue Limited, cu 1,6 mil. euro. Ca in cazul oricarei licitatii publice din Romania au existat si nemultumiri, insa echipa castigatoare a inceput sa lucreze relativ rapid. Dupa circa 6 luni, pe 21 mai au prezentat strategia de comunicare si ideile pe baza carora s-a creat brandul turistic, care, insa va fi lansat, oficial, luna viitoare.
Totusi, promovarea efectiva va mai intarzia pentru ca ministerul urmeaza sa