MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a inregistrat in primele trei luni ale anului o scadere a volumelor de carburanti comercializate de 4,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut, toti marii jucatori din piata de profil confruntandu-se cu aceeasi situatie.
Desi la sfarsitul anului trecut, estimarile privind evolutia vanzarilor de benzina si motorina erau optimiste mai ales pentru a doua jumatate a anului, masurile anuntate de guvern privind reducerea cheltuielilor vor adanci scaderea pietei.
"In afara de contextul economic nefavorabil, cererea mai mica a fost influentata in paralel si de preturile record la cotatiile petroliere, de cresterea accizelor in unele tari, dar si de iarna extrem de geroasa din primele doua luni ale anului", explica reprezentantii MOL scaderea volumelor vandute in Europa Centrala si de Est.
Pentru piata locala, vanzarile in volume au fost cu 4,5% mai mici, atat pe fondul reducerii numarului de benzinarii, dar si din cauza scaderii cererii interne.
Reteaua MOL Romania numara 126 de statii, dupa ce compania a vandut 10 benzinarii catre italienii de la Eni, aceasta fiind doar o parte dintr-un "deal" mai amplu intre cele doua companii.
"Vanzarile cu amanuntul au scazut cu 4%. Vanzarile din magazinele din statii au crescut cu 2% in primele trei luni ale anului comparativ cu perioada similara a anului trecut", explica reprezentantii MOL.
Petrom, cea mai mare companie locala, rusii de la Lukoil sau Rompetrol, grup petrolier controlat in proportie de 100% de catre compania kazaha de stat KazMunaiGaz, au anuntat rand pe rand scaderea vanzarilor de carburanti in primele trei luni ale anului.
MOL Romania a inregistrat anul trecut un profit in crestere cu peste 45% comparativ cu 2008, in ciuda unor afaceri mai mici cu aproape 25%.
Cifra de afaceri a companiei a fost de aproxi