Primarul Parisului, Bertrand Delanoë, a recunoscut joi că sistemul de alarmă al Muzeului de Artă Modernă de la Paris, de unde au fost furate cinci opere ale unor pictori celebri, nu funcţiona perfect, defecţiunea fiind constatată într-o parte a muzeului încă de la sfârşitul lunii martie, potrivit NewsIn.
Însă nici primarul, nici directorul muzeului nu fuseseră informaţi despre aceasta. Primăria Parisului investise 15 milioane de euro în dispozitivul de securitate al muzeului, relatează presa franceză.
Cinci pânze ale unor pictori celebri, evaluate iniţial la jumătate de miliard de euro, pentru ca apoi autorităţile să vorbească de o valoare cuprinsă între 90 şi 100 de milioane de euro, au fost furate în noaptea de 19 spre 20 mai din muzeul aflat pe malul Senei. Este vorba despre La Pastorale (1905) de Henri Matisse, L'Olivier près de l'Estaque (1905) de Georges Braque, Nature morte au chandelier (1922) de Fernand Léger, Le Pigeon aux petits pois (1912) de Pablo Picasso şi La Femme à l'éventail (1919) de Amedeo Modigliani.
Hoţul, mascat, a pătruns printr-o fereastră, după ce în prealabil a tăiat un grilaj. Anchetatorii cred că este vorba despre un profesionist, care era la curent cu defecţiunea sistemului de alarmă al muzeului.
În momentul furtului, în muzeu se aflau trei paznici, care teoretic ar fi trebuit să monitorizeze camerele cu circuit închis.
Camerele au surprins o persoană care a intrat pe fereastră, însă imaginile sunt foarte proaste şi nu pot fi folosite pentru identificare.
Hoţul a putut să se plimbe nestingherit prin trei săli ale muzeului, de unde şi-a ales prada. A avut timp să dea jos tablourile de pe pereţi, să îndepărteze ramele, să ruleze pânzele. Ştia ce ia, cu atât mai mult cu cât în muzeu se aflau, amestecate, şi opere originale, dar şi copii.
Primăria Parisului, care administrează muzeul, a confirmat că op