Grupul spaniol Sol Melia, al treilea lanţ hotelier ca mărime din Europa, vrea să intre pe piaţa românească în următorii ani prin deschiderea de unităţi de patru şi cinci stele pe litoral şi în Bucureşti, a declarat directorul general al companiei pentru Bulgaria, Jose Manuel Navarro, citat de Mediafax.
"România are potenţial pentru investiţii în turism. Urmărim două direcţii: preluarea de hoteluri existente, care trebuie renovate, sau deschiderea unor proprietăţi noi", a afirmat Jose Manuel Navarro, directorul general al Sol Melia pentru Bulgaria, într-o conferinţă de presă la Nisipurile de Aur, staţiune de pe litoralul bulgăresc.
Navarro: "Hotelurile românești trebuie renovate"
Directorul general al Sol Melia crede că hotelurile de pe litoralul românesc au nevoie de renovări majore, în condițiile în care au fost construite cu mulți ani în urmă. "Căutăm construcţii care să se încadreze în standardele noastre, în special proprietăţi cu un numar mare de camere. România are hoteluri pe litoral, dar toate sunt construcţii foarte vechi şi trebuie renovate. Procesul de renovare necesită investiţii foarte mari din partea proprietarilor. Criza cu care ne confruntăm acum este una dintre cele mai puternice şi ea întârzie procesul de preluare de către Sol Melia deoarece fonduri pentru renovare se găsesc foarte greu. Vom fi prezenţi în România imediat ce apare o oportunitate", a continuat Navarro.
Navarro a spus ca Sol Melia a fost interesată de preluarea unui hotel din staţiunea Mamaia. "Sunt hoteluri de pe litoralul românesc interesate să intre sub brandul nostru, însă acest lucru presupune anumite condiţii. Am discutat cu un hotelier din Mamaia, dar nu am finalizat nimic deoarece costurile operaţionale erau prea mari, luau din profit", a arătat el.
Un hotel de patru stele
Primul hotel pe care compania vrea