Regizorul filmului despre teroristul venezuelean spune că nu l-a cunoscut şi nici nu a discutat vreodată cu personajul său, şi că a evitat, pe cât posibil, judecăţile morale. Sursa: REUTERS
Sexy, carismatic, idealist înainte să devină un mercenar cinic şi crud, teroristul pentru care cineastul Olivier Assayas a construit un film de cinci ore este unul dintre personajele principale la Cannes, zilele acestea. „Carlos” a fost decretat unul dintre cele mai bune filme care au rulat la această ediţie marcată de absenţe şi de producţii mediocre şi presa internaţională a pus o întrebare legitimă: „De ce nu e în competiţie, ci în afara ei?”.
Filmul despre Carlos Ilich Ramirez Sanchez - cel care a negociat cu regimul lui Ceauşescu în anii 70-80 – acoperă misiunile sale începând cu 1974, când a încercat să asasineze un afacerist britanic, până în 1994, când a fost arestat în Khartoum.
O singură frază despre România în film -„Disidenţii români sunt o miză prea mică” - şi o menţiune despre o posibilă bază la Bucureşti. „E o parte importantă şi e şi documentată legătura lui cu Securitatea, însă am fost nevoiţi să o condensăm”, explică Olivier Assayas pentru „Evenimentul zilei”.
În felul seducător în care este întruchipat de actorul venezuelean Edgar Ramirez, Carlos Şacalul are toate datele pentru un nou Che Guevara, însă cineastul e convins că oamenii vor face diferenţa.
EVZ: A fost dificil de construit un scenariu despre Carlos Şacalul? Pentru că există atâtea legende şi atâtea date imprecise despre el.
Olivier Assayas: În mod bizar, nu a fost atât de greu. A fost nevoie de foarte multe cercetări, iar jurnalistul Stephen Smith ne-a ajutat foarte mult cercetând toate biografiile şi completând date cu propriile surse. E atât de complex, încât tot ce puteai face era să te concentrezi pe momentele cheie din viaţa lui Car