Menit să-l înlocuiască pe Tucson, model care s-a bucurat de real succes în România, Hyundai ix35 este poziţionat de constructor drept un crossover.
Văzut însă în realitate şi apoi condus, ix35 nu se mai poate ascunde după clasificări care ţin din ce în ce mai mult de strategii de marketing. Este un SUV în adevăratul sens al cuvântului, iar apariţia sa îmbogăţeşte semnificativ un segment important al pieţei auto.
Dimensiunile de care se bucură ix35 întăresc ideea că acesta joacă în aceeaşi ligă cu Dacia Duster, chiar dacă orice comparaţie legată de preţ este utopică. Faţă de Tucson, ix35 este o idee mai scund, dar are o lungime mai mare, ceea ce îl face imediat vizibil pe stradă. Designul, realizat la centrul specializat de la Russelheim, este o reuşită, deoarece respiră suficient de multă agresivitate, în pofida liniilor fluide. De asemenea, grila hexagonală a calandrului este o noutate în ceea ce propunea până acum Hyundai, iar efectul este real: ix35 arată bine şi reţine atenţia.
Interiorul se ridică şi el la standarde bune. Poziţia şoferului este înaltă, iar asta dă senzaţie de siguranţă, în timp ce pasagerii beneficiază de spaţiu fără pic de constrângeri. Bordul are un aspect dinamic, cu două cadrane clasice pentru turaţii şi viteză, acestea având înglobate şi afişajele digitale pentru combustibil şi lichid de răcire.
Comenzile specifice unui SUV, respectiv diferenţialul central blocabil şi sistemul de asistenţă la coborâre, sunt situate în stânga volanului, alături de butonul pentru activarea ESP. Totodată, volanul are înglobate funcţiile de cruise control şi comenzile pentru sistemul audio. Dacă finisările sunt fără greşeală, unele dintre materialele folosite nu se situează la acelaşi nivel. Fără să fie de slabă calitate, e limpede însă că puteau fi şi mai bune.
Ca dotări, ix35 vine cu o ofertă cons