Modelul Mercedes-Benz E 250 CDI pe care l-am testat de curând costă cam cât o locuinţă onorabilă dintr-un bloc al Capitalei. Excesiv? De bună seamă. Am descoperit, totuşi, că la volanul său, te simţi aproape la fel de relaxat ca în fotoliul din sufragerie. Sursa: MERCEDES-BENZSursa: MERCEDES-BENZSursa: MERCEDES-BENZSursa: MERCEDES-BENZ
1 /.
O prietenă şi-a scos recent apartamentul la vânzare sperând să obţină în urma tranzacţiei 75.000 de euro. Date fiind circumstanţele economice actuale – confirmate şi de primele reacţii ale potenţialilor clienţi – este foarte posibil ca aşteptările iniţiale să fi fost o idée prea optimiste.
Întâmplarea a făcut ca, aprope concomitent cu iniţiativa amicei mele, să am ocazia de a testa o adevărată “sufragerie pe roţi” – Mercedes-Benz E 250 BlueEFFICIENCY. Interesant, strălucitoarea “garsonieră mobilă” germană de aproape nouă metri pătraţi costa, practic, cât locuinţa de vreo opt ori mai mare amplasată la un etaj superior al unui bloc dintr-un cartier bucureştean.
Să ne concentrăm, totuşi, atenţia asupra maşinii. Noul E, lansat anul trecut de Mercedes-Benz, este genul de maşină la care cei mai mulţi doar aspiră. Sau cu care, dacă trec prin Germania, au şansa să circule din postura de client care plăteşte la sfârşitul călătoriei suma indicată de contorul aflat la bord. De altfel, englezii pizmaşi că, deşi au câştigat războiul cu nemţii au rămas, spre deosebire de aceştia, fără o industrie auto proprie, s-au pronunţat în acest sens: E-ul este cel mai bun taxi din toate timpurile!
Se prea poate ca, în felul lor sarcastic, britanicii să fi enunţat unul dintre marile adevăruri ale universului auto actual. Cert este că versiunea primită de la importatorul Mercedes-Benz în România, şi pe care am condus-o până la Constanţa şi înapoi, făcea cât două. Nu cât două taxiuri, ci cât două berline cu st