Teatrul Naţional de Operetă a readus-o pe scenă pe Hanna Glawari, celebra "Văduva veselă" a lui Franz Lehar. Compozitorul austriac de origine maghiară este un reformator al operetei şi întemeietorul unui nou curent ce a înviorat acest gen care decăzuse la sfârşitul secolului al XIX-lea. La vremea premierei operetei "Văduva veselă", care a avut loc în 1905, Pontevedro (Muntenegru) era un mic stat independent din Balcani. Poate că părea mic şi sărac, dar era un stat agresiv şi mândru, despre care era mai bine să te ţii să glumeşti. Totuşi, în opereta lui Lehar, Muntenegru este atât de sărac, încât posibila emigrare a "văduvei", cu milioanele ei cu tot, devine o problemă de stat. Subiectul acestei operete este evident, în ciuda intrigii politice, dragostea.
Fire ţesute de soţia unui ambasador la Paris, care are o aventură cu un locotenent de vânători, o văduvă bogată hotărâtă să se răzbune pe dragostea dintâi, dar care sfârşeşte prin a capitula în faţa acesteia, banii văduvei doriţi de prea multă lume... Ei bine, sunt toate cunoscute de acum. Ştim cu toţii ce şi de ce, dar mai ales cum decurg lucrurile. Doar că admirăm la fiecare reprezentaţie talentul şi bucuria cu care artiştii se dăruiesc scenei.
Formarea unui cântăreţ nu se reduce la cizelarea vocii, nu se bazează numai pe cultivarea volumului, ci urmăreşte crearea unui interpret care să înţeleagă sensul şi nuanţele cele mai fine ale textului muzical. Aceasta explică faima mondială a liricii interpretative româneşti.
După un secol de la premieră, "Văduva veselă" continuă să fie una dintre operetele cele mai iubite de public, cu momente dansate antrenante şi cu arii deja celebre.
Felicia Filip a fost de data aceasta interpreta Hannei Glawari şi fără îndoială nu mai are nevoie de prezentare, este una dintre cele mai strălucitoare prezenţe pe scena lirică românească.