Şapte copii de şcoală primară, cu haine colorate şi multă bună dispoziţie, stăteau întinşi pe jos, pe nişte covoraşe în dungi albe şi maro. Sursa: Oana Dan
Lucrau în perechi şi fiecare era pe rând om şi oglindă. Omul trebuia să se folosească doar de anumite simţuri pentru a comunica, iar oglinda îl imita. La finalul jocului, copiii explicau ce le-a plăcut mai mult şi de ce.
Elena Lupu şi Irina Calotă, prima pictor, a doua psiholog, ascultau cu mare atenţie. Fiecare cuvânt spus de copiii reprezenta o informaţie foarte preţioasă în sine. Cele două tinere şi-au propus, prin atelierul de dezvoltare personală pe care l-au iniţiat şi care se află la prima ediţie, să îi stimuleze pe copii să fie creativi, deschişi, sinceri, să vorbească despre ei şi despre dorinţele lor şi să coopereze unii cu alţii.
Astfel, ele recurg la o serie de jocuri interactive care pun accentul de dezvoltarea şi folosirea simţurilor şi pe desen şi pictură, ca formă de exprimare.
Cursuri săptămânale
„Nu m-am gândit niciodată la jocuri interactive cu un scop. Atunci când am descoperit latura de joc terapeutic am zis să combinăm toate laturile şi să facem un curs de dezvoltare personală”, explică Elena Lupu, care, în ultimii trei ani, a lucrat intens cu copii în cadrul unor ateliere de pictură.
Cele două au stabilit temele şi au realizat o curriculă a cursurilor în funcţie de care au pregătit jocuri. Odată ce au primit înscrieri pentru proiect, au deschis atelierul. Copiii care iau parte la cursurile programate vinerea de la 16:00 la 18:00 au vârste cuprinse între 5 şi 12 ani.
„Îşi descoperă valorile, explorează tot felul de lucruri noi, mergem pe tactil, auditiv, învaţă pictură, dar şi teoria picturii. Printre jocurile pe care le propunem există şi partea de dezvoltare a abilităţilor