Chiar dacă până acum staţiunile de la Marea Neagră au fost printre cele mai promovate din România, turiştii străini preferă muntele şi zonele rurale. Peste 40 de milioane de turişti străini, în special unguri, bulgari, englezi şi nemţi, ar vrea să-şi petreacă vacanţele în ţara noastră, potrivit studiilor de specialitate.
Muntele, viaţa la ţară, siturile culturale şi istorice, Dracula şi Bucureştiul sunt principalele puncte forte ale românilor în faţa turiştilor străini.
Citiţi şi:
Se întorc suedezele pe litoralul românesc
Amara începe sezonul turistic cu stângul
În ceea ce priveşte litoralul românesc, străinii nu sunt prea încântaţi şi preferă Grecia, Turcia sau Croaţia, potrivit studiilor de profil. Străinii caută cu totul altceva în ţara noastră - să admire peisaje montane, să trăiască ecologic în mediul rural sau să viziteze situri culturale şi istorice. De asemenea, ei mai sunt atraşi şi de poveştile despre Dracula, de Delta Dunării şi de Bucureşti, potrivit unui studiu realizat de compania spaniolă THR - TNS, angajată să realizeze brandul turistic al României.
Potrivit aceleiaşi cercetări, aproximativ 83 de milioane de europeni sunt interesaţi să viziteze măcar o dată ţara noastră, însă doar 40 de milioane de turişti străini au declarat că îşi vor face vacanţa în viitorul apropiat la noi.
Conform unui alt studiu, realizat de compania de cercetare de piaţă Euromonitor International, numărul turiştilor străini care vor vizita ţara noastră va creşte cu 18% până în anul 2014. Cu toate acestea, România va fi în continuare întrecută la numărul de turişti străini de ţări precum Rusia, Ucraina, Polonia sau Croaţia.
Englezii cheltuiesc cel mai mult
Anul trecut, suma medie cheltuită de turiştii străini în Europa de Est a fost de 334 euro de persoană, în scădere cu 5% faţă de anul anterior. În funcţie de acest indicator,