Daca in companiile mari exista deja o traditie ca diferiti studenti sa vina periodic pentru stagii de practica, in schimb, in cele mici si mijlocii, tinerii aflati in internship-uri sunt considerati mai degraba niste probleme, decat oportunitati de a descoperi noi talente.
Adesea, in companiile mici si mijlocii nu exista personal dedicat pentru a se ocupa de practicanti si in cele mai multe cazuri unul dintre manageri sau chiar seful companiei incearca sa se ocupe de acestia indiferent daca cei aflati in pratica muncesc pentru bani sau doar pentru ca au fost trimisi de catre facultate, scrie cotidianul american The Wall Street Journal.
In general, studentii interni sunt o oportunitate foarte mare pentru antreprenori tocmai datorita faptului ca intr-un business mic practicantii pot avea un impact foarte mare.
Astfel, ei pot aduce o perspectiva noua si in acelasi timp nu trebuie sa fie platiti sau sunt platiti mai putin decat ceilalti angajati.
The Wall Street Journal va prezinta cateva sfaturi prin care sa obtineti ceea de doriti de la studentii care vin in practica in compania dumneavoastra:
1. Spuneti inca de la inceput la ce va asteptati sa obtineti de la practicanti, inclusiv cum va doriti ca acestia sa se comporte sau cum sa se imbrace.
Pentru a-i face sa inteleaga ca trebuie sa fie profesionisti este bine sa-i faceti sa simta ca sunt parte a organizatiei pe care o conduceti.
Puteti sa le oferiti un birou, un calculator si un telefon sau chiar sa le puneti numele si numarul de telefon pe site-ul companiei.
2. Vorbiti cu practicantii despre care sunt asteptarile lor si incercati sa tineti cont de ele.
3. De obicei, cea mai dificila parte este cea in care trebuie sa decideti ce ar trebui sa faca internii.
De exemplu, daca acestia sunt buni comunicatori ar trebui sa-i lasati sa lucreze in zona de relatii