La mai multe drumuri şi autostrăzi din ţară, lucrările - unele peste termenul de predare - se desfăşoară greoi sau sunt chiar îngheţate. Plăţi noi nu s-au făcut în 2010. Sursa: RAZVAN VĂLCĂNEANŢU
Şantierele de drumuri din România înaintează într-o lună cât altele într-o săptămână. Motivul tărăgănării - banii, susţin autorităţile. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) dispune de fonduri limitate pentru acest an. Ba, mai mult, ar putea pierde din ele la următoarea rectificare bugetară, aşa cum spune Adrian Ionescu, director pe probleme de infrastructură în cadrul Ministerului Transporturilor.
„Pentru Autostrada Bucureşti- Ploieşti avem pe hârtie 900 de milioane de lei, dar nu sunt sigur că vom dispune de toţi aceşti bani”, consideră Ionescu. Reprezentanţii CNADNR spun că, cel puţin până acum, au reuşit să-şi plătească cea mai mare parte din datorii.
Constructorii n-au mai primit bani de anul trecut
Mulţi constructori spun însă că nu au mai văzut un ban de anul trecut. „Noi lucrăm acum cât să nu ne oprim de tot. Dar nu ne-au plătit lucrările din acest an şi mulţi furnizori refuză să ne mai dea materiale”, ne-a explicat omul de afaceri Nelu Iordache, patronul Romstrade.
Firma acestuia efectuează lucrările de lărgire la patru benzi a Centurii Capitalei, pe o porţiune de 10 kilometri. Potrivit constructorului, lucrarea ar putea fi gata până la iarnă.
Probleme sunt însă şi pe controversata Autostradă Transilvania. Aici, constructorul - compania americană Bechtel -, mai are de încasat pentru lucrările finalizate şi predate Companiei de Drumuri nu mai puţin de 360 milioane de euro.
„Din cauza constrângerilor bugetare, nu putem estima o dată de finalizare”, se arată într-un document trimis EVZ.
Pe drumurile naţionale se lucrează, dar în pas de melc