* Pentru prima dată, acţionarii Eurocopter România - grupul franco-german Eurocopter şi IAR Ghimbav - se gândesc că unul dintre ei ar putea da faliment, caz în care ar ceda acţiunile celuilalt
Conducerea IAR Ghimbav va prezenta acţionarilor o notă menită să îi convingă pe aceştia să fie de acord cu cedarea activelor importante ale companiei către o firmă la care IAR deţine 48,99% din acţiuni, Eurocopter România, un joint-venture între firma braşoveană şi concernul EADS, prin grupul Eurocopter SAS.
"Pe parcursul anului trecut, Guvernul Româ-niei a purtat o serie de dis-cuţii cu concernul European Aeronautic Defence and Space Company (EADS), pornind atât de la intenţia puternică a Guvernului României de a dezvolta industria aeronautică românească având în vedere lunga sa istorie şi performanţele acestei industrii, cât şi de la poziţia concernului EADS, care apreciază această intenţie şi îşi manifestă interesul de a sprijini activ o astfel de dezvoltare prin implementarea unui puternic parteneriat strategic în domeniul aeronautic, prin care să inves-tească în această regiune, să întărească cooperarea deja existentă, să transfere know-how şi tehnologie şi să contribuie la angajarea şi calificarea forţei de muncă româneşti ce activează în acest sector", se arată într-o notă care va fi prezentată acţionarilor companiei IAR Ghimbav de către preşedintele Con-siliului de Administraţie, Claudiu Stafie.
Totul sună frumos. Problema este că în amendamentul la Acordul Acţionarilor companiei Eurorocopter România (ECRom) se vorbeşte pentru prima dată despre falimentul unuia dintre acţionari, care astfel, i-ar ceda celuilalt acţionar toate acţiunile deţinute în joint-venture-ul dintre Eurocopter şi IAR.
Astfel, potrivit documentului, "în caz de faliment al unuia dintre acţionarii ECRom, celălalt acţionar are drept de preemţiune cu privire la acţiunile deţinu