In timp de criza trebuie sa urmaresti concurenta, si sa nu tai bugetele de marketing mai repede decat ceilalti.
Piata de advertising din Romania are potential de crestere, si desi in regiune Polonia conduce detasat lista celor mai puternice piete, tara noastra este lider in ceea ce priveste creativitatea, crede Miles Young, directorul executiv al Ogilvy & Mather Worldwide.
"In Europa Centrala si de Est exista diferente semnificative. Daca excludem Rusia, Polonia este cea mai puternica piata, si se remarca in regiune. Polonia are cea mai dezvoltata economie, este cel mai bine condusa, este stabila si cel mai putin corupta si are o populatie numeroasa. Urmeaza apoi Cehia, Ungaria si Romania. In ceea ce priveste unele aspecte, Romania este mai bine pozitionata decat celelalte state, ca de exemplu in ceea ce priveste creativitatea. Cred ca Romania are potentialul sa devina lider in regiune in ceea ce priveste creativitatea", a declarat Miles Young intr-un interviu acordat ZF in timp ce s-a aflat intr-o vizita de lucru in Romania.
El compara tara noastra cu Thailanda si Argentina in ceea ce priveste potentialul creativ, si spune ca este nevoie sa se investeasca in educatia de profil pentru a se exploata acest potential.
"Cred ca Romania ar putea juca un rol important in regiune. Industria de productie TV este puternica aici. Romanii au o gena creativa, care este puternica si nu se regaseste la restul statelor din regiune," explica el. "Daca isi revine din criza si daca exista persoane dispuse sa investeasca in educatie in domenii precum arta si design, atunci acesta ar putea fi un atribut important pentru Romania ca brand. Este necesar insa ca guvernul sa recunoasca importanta acestui lucru".
Young, care a condus pana in 2009 divizia Asia-Pacific a Ogilvy, gaseste asemanari intre pietele asiatice in ansamblu si cele din Europa Centrala