Directorii de resurse umane ai companiilor locale au inceput sa-si caute oameni pe retelele sociale, utilizate de aproximativ un milion de romani, in timp ce metodele clasice - site-urile si agentiile de recrutare sau firmele de head-hunting - sunt folosite in paralel. Daca pentru pozitiile manageriale un rol important il are reteaua sociala de business LinkedIn, Facebook si Twitter sunt folosite mai ales pentru verificarea angajatilor si a candidatilor.
Aproape 85% din companiile de pe piata locala folosesc o retea de socializare precum LinkedIn, Twitter sau Facebook atunci cand fac recrutari, iar peste jumatate dintre acestea au avut succes folosind aceasta metoda de recrutare, arata un studiu recent realizat de studentii programului de Executive MBA oferit de scoala de business Asebuss, derulat in parteneriat cu institutia americana Kennesaw State University. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 200 de specialisti din domeniul resurselor umane din Romania si din America.
"Desi exista din anii '90, retelele de socializare au inceput sa fie folosite cu scopul recrutarii abia din 2005 incoace. In general, recruiterii romani cauta pe retelele de socializare profiluri de candidati cu pana la sase ani de experienta", a precizat Daniela Gheorghe, health insurance director al firmei de asigurari Certasig, prezenta la un eveniment organizat de firma de training EXEC- EDU, creata de scoala de afaceri ASEBUSS, una dintre cele mai vechi de pe piata locala.
Ea a mai precizat ca unii angajatori care recruteaza prin intermediul LinkedIn, de exemplu, dau cautare dupa anumite cuvinte-cheie, care se regasesc la profilul unor candidati, dar care nu reflecta neaparat realitatea si care au fost adaugate la profil doar pentru o vizibilitate mai mare.
LinkedIn, Twitter si Facebook, alternative la metodele clasice de recrutare
Retelele