Crearea de locuri de muncă şi colectarea unor taxe suplimentare ar fi ajutat oraşul să suporte recesiunea economică. Cele mai importante patru planuri de investiţii publice, devenite irealizabile, ar fi adus urbei noastre în jur de 1,16 miliarde de euro.
Zona metropolitană dintre Galaţi-Brăila este un prim astfel de proiect. Deşi între cele două judeţe se mai lucrează la reţeaua de utilităţi, dezvoltarea zonei metropolitane s-a oprit după finalizarea celui de-al nouălea bloc construit în 2003, în cartierul „Dimitrie Cantemir”.
Proiectul a rămas blocat deoarece autorităţile din cele două judeţe îşi dispută taxele locale care ar fi urmat să le încaseze.
„Suntem proprietari pe teren, dar ne aflăm pe raza altei unităţi administrative. Acolo vrem să fie o zonă cu statut special, banii să rămână acolo, dar nu există cadru legal pentru o zonă metropolitană între două judeţe”, afirmă primarul Dumitru Nicolae.
Bugetul necesar pentru acest proiect era de minim 500 de milioane de euro, neesari pentru construirea unor ansambluri rezidenţiale, drumuri moderne, complexe comerciale şi chiar a unui aeroport.
Alte lucrări începute, dar nefinalizate mai sunt: Parcul Industrial la care s-a investit deja cam un milion de euro şi Campusul preuniversitar în care au rămas blocate peste 1,8 milioane de lei.
Cartierul de pe Faleză
Un proiect ce urma a fi realizat în parteneriat public-privat, şi acesta blocat este cel al zonei rezidenţiale de lângă Turnul de televiziune. Astfel, pe 16 hectare din Faleza superioară a Dunării urma să se construiască, de către o firmă din Israel, Euro Habitat, minim 3.000 de apartamente, în 13 blocuri.
Mai erau proiectate două hoteluri de patru şi cinci stele, spaţii comerciale, restaurante, săli de fitness, un amfiteatru pentru spectacole în aer liber cu o capacitate de 3.000 de