Marile companii au o productivitate mai ridicată decât cele mici, deoarece adoptă mai rapid tehnologii moderne, cum sunt şi serviciile de internet banking. Foarte multe IMM-uri din România încă nu folosesc aceste aplicaţii, ratând astfel posibilitatea de a-şi reduce costurile şi a deveni mai competitive, arată o analiză conso.ro.
Firmele mici utilizează într-o măsură mai mică serviciile moderne oferite de bănci (e-finance), precum internet banking-ul şi instrucţiunile de plată automate, spre deosebire de companiile medii şi mari cu mai mult de 50 de angajaţi, conform unui studiu al Deutsche Bank.
Acesta este un atu pentru marile companii, deoarece le generează economii semnificative de costuri şi, ulterior, o productivitate mai ridicată.
În 2009, peste 85% din firmele din Europa cu mai mult de 50 de angajaţi utilizau serviciul de internet banking, în timp ce doar 78% din firmele mici foloseau acest serviciu.
În zona instrucţiuni de plată automate, diferenţele între companiile mici şi mari devin şi mai însemnate. Doar 29% din firmele mici folosesc aceste servicii, faţă de 56% în cazul marilor companii.
Numărul firmelor mici ce folosesc internet banking creşte, dar nu suficient
În ultimii ani, tot mai multe IMM-uri încep să opteze pentru canalele de distribuţie electronice. La nivel european, rata de creştere a utilizatorilor IMM de internet banking este 4% pe an.
Faţă de anul 2004, când doar 65% din firmele mici din Europa foloseau acest serviciu, în 2009, procentul a crescut cu aproape 15 puncte procentuale.
"Oricum, o oarecare convergenţă va apărea în viitor pentru că gradul de folosire a serviciului de internet banking la nivelul marilor companii nu poate să crească prea mult", se precizează în studiul Deutsche Bank.
România este codaşă la folosirea internet banking-ului în firmele mici @N_