Vineri, 21 mai 2010, a avut loc la Bucureşti seminarul cu tema "Crearea brandului de turism al României", în organizarea ministerului de resort, la care au participat specialişti din domeniul turismului, reprezentanţi ai companiei THR (Turismo, Hoteleria y Recreacion SA), care gestionează proiectul brandului turistic naţional, precum şi alţi specialişti în branding.
Cu acest prilej au fost făcute publice modalităţile prin care se va realiza noul brand turistic al României. "Promovarea turistică a României nu se va baza pe opiniile mele, ci va fi realizată numai de către profesionişti, iar forma finală a noului brand turistic va fi predată la minister săptămâna viitoare", a declarat Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Întregul proces de creare a acestuia şi liniile directoare pentru punerea lui în practică, ce tip de imagine, ce tip de logo - toate acestea vor fi stabilite de către specialşti, susţine ministrul Elena Udrea, citat de Agerpres, subliniind că una dintre cele mai importante etape ale procesului de creare a brandului turistic al României este promovarea. "Putem să avem un brand şi să nu facem nimic cu el. Vom avea o strategie de promovare, nu mă pricep la asta. Tocmai de aceea, de 75 de milioane de euro, bani europeni pe următorii trei ani, vom achiziţiona strategia de promovare a României, după care vom merge pe pachetele media", a precizat Elena Udrea. Ministrul român consideră că prioritatea turistică a momentului ar putea fi turismul balneo, dar numai după ce infrastructurile de cazare vor ajunge la anumite standarde. "Turismul balnear este o modalitate prin care putem atrage turiştii şi trebuie să găsim soluţii pentru rezolvarea infrastructurii. Drumurile merg pe circuitele turistice. Avem investiţii în toate staţiunile balneo din România, în centre balneare sau locaţii speciale, cum ar fi staţiunile de schi. Încerc