Dupa o scadere spectaculoasa de la 45.000 de angajati in anul 2000 la 9.000 in 2010, Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata, incearca sa restabileasca un echilibru intre politicile de eficientizare a costurilor, disponibilizari si motivarea personalului ramas.
“Cand am venit in companie, in 2007, erau peste 12.000 de angajati. Acum avem putin peste 9.000. Este extrem de dificil pentru orice om de resurse umane sa spuna angajatilor ca trebuie sa paraseasca compania, insa este mult mai greu sa reuseasca sa tina motivat personalul care ramane in organizatie”, afirma Anca Georgescu Aladgem, HR manager al Romtelecom.
Atat pe fondul efectelor declinului economic, cat si ca urmare a cresterii competitiei, managerii Romtelecom au fost nevoiti sa recurga la un plan cu 20 de masuri de eficientizare a costurilor, printre care reducerea cheltuielilor de marketing si a consumului de electricitate, dar si urmarirea mai atenta a datoriilor, masuri care au inclus si reduceri de personal si externalizarea a cateva sute de posturi.
Compania, care avea 10.017 angajati in decembrie 2009, a anuntat in februarie disponibilizarea din mai a 600 de persoane, dupa ce in luna ianuarie 400 de salariati din departamentele de comutatie si electroalimentare au fost transferati catre compania Ericsson, pentru servicii de administrare a retelei. La finalul lui martie, anul curent, Romtelecom avea 9.683 angajati.
“Dupa un program de disponibilizari le spui oamenilor ramasi alaturi de companie ca ei sunt cei mai buni. Dar cand mai urmeaza un nou val de disponibilizari ce le mai poti spune? Vin la tine si iti spun: