Initiative: Veniturile din publicitate ale presei scrise vor scădea cu 27- 30%, în 2010
The Group: Cea mai mare parte din bani se va îndrepta către ediţiile online
Infinit Solutions: Printul nu şi-a pierdut total atractivitatea, ci nu mai ocupă prima poziţie în mixul de marketing
Anul acesta, încasările din publicitate ale presei tipărite sunt cele mai mici din ultimii zece ani, iar jucătorii din industria locală de advertising estimează că până la finele anului piaţa de print va scădea cu 27-30%, comparativ cu 2009. Totuşi, acest lucru nu înseamnă că presa tipărită şi-a pierdut total atractivitatea.
Online-ul a înregistrat o creştere semnificativă în credibilitate şi influenţă
"Contextul actual a schimbat destul de mult comportamentul consumatorilor de media, pe fondul unui an destul de greu din punct de vedere financiar, după cum arată şi unele studii realizate inclusiv pe piaţa noastră. Ce se poate observa din statistici este faptul că online-ul a înregistrat o creştere semnificativă în credibilitate şi influenţă, în timp ce media tradiţionale au scăzut. Însă toate acestea nu înseamnă că printul şi-a pierdut total atractivitatea sau că nu îşi mai atinge publicul, ci doar că în mixul de marketing nu ocupă prima poziţie", a declarat pentru Curierul Naţional Alex Cernătescu, President&CEO Infinit Solutions.
Printul rămâne canalul media cel mai dezavantajat
De asemenea, Marcela Ţuilă, Senior Print Manager Initiative, ne-a spus că efectele întârziate ale crizei vor determina, în continuare, probleme, cel puţin şi anul acesta. "Printul rămâne canalul media cel mai dezavantajat, înregistrând cele mai mari scăderi la nivelul investiţiilor în publicitate. Din punct de vedere valoric, încasările din publicitate la nivel de print în 2010 sunt cele mai mici din ultimii zece ani. Până la sfârşitul anului, estimez