Trei nume locale din sectoarele financiar şi alimentar sunt prezente în topul naţional al celor mai apreciate mărci, dat publicităţii de companiile de cercetare B&P Brandivia şi GFK România.
Trei branduri clujene se situează în topul celor mai puternice 40 din ţară. Acestea sunt Banca Transilvania (BT), Ursus şi Napolact, conform unui studiu realizat de companiile de cercetare de piaţă B&P Brandivia şi GFK România. Banca Transilvania (BT) a fost fondată în 1993 de către mai mulţi oameni de afaceri clujeni. Banca mai deţine sub-brandurile BT Café, BT Golf Cup, Academia BT, Clubul întreprinzătorului Român şi Clujul Are Suflet. Personajul care promovează produsele băncii este “Zânul”, considerat drept cel mai convingător mijloc de comunicare de pe piaţa bancară din România, potrivit unui studiu al publicaţiei Business-Edu.ro. în prezent, cel mai mare acţionar al BT este Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (15%), urmată de Bank of Cyprus Public Company Limites (9,7%). BT a realizat în 2008 venituri de 1,3 miliarde de lei, a avut cheltuieli de 717,4 milioane şi provizioane de 106 milioane, rezultând un profit de 397 de milioane de lei. Ursus este o bere atestată documentar la Cluj din 1878, fiind produsă de Fabricile de Bere Unite, denumire transformată în Fabrica de Bere înainte, respectiv Ursus SA, privatizată în 1994. Procesul de pasteurizare s-a implementat în 1958, iar berea blondă specială a fost înlocuită cu Ursus Pils în 1994. Berea de Cluj este produsă acum de către Ursus Breweries, companie din grupul SABMiller, ce a cumpărat pachetul majoritar în 1996. Conducerea acestuia a luat în 2004 decizia de a muta sediul social la Bucureşti. Ursus Breweries a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei şi un profit net de 146 de milioane de lei. Napolact continuă tradiţia în procesarea laptelui începută de atelierul Vlad, producător