Dan Medrea, Area CEO al Grey pentru pietele din Ucraina, Bulgaria si Romania, are un plan strict pentru dezvoltarea biroului de la Bucuresti: cate un client nou, mare, in fiecare trimestru, care la bilantul de sfarsit de an sa aduca o crestere de 30% a veniturilor si de 20% a profitului.
Pana acum, lucrurile au decurs conform planului: la inceputul lui 2010 Grey a castigat contul de creatie al Bancpost, iar in luna martie a convins si clientul British American Tobacco sa-si mute contul de comunicare gestionat anterior de Ogilvy. In ultimii trei ani, comunicarea BAT era impartita intre Ogilvy, pentru brandurile Vogue, Pall Mall si Viceroy, si divizia G2 de consumer activation din cadrul Grey, care gestiona brandurile Kent si Dunhill.
La putin timp dupa ce a preluat conducerea Grey Romania, in octombrie anul trecut, Medrea a inceput o “discutie” cu clientul, care s-a finalizat in martie cu trecerea tuturor brandurilor BAT in portofoliul Grey. “I-am sustinut o prezentare clientului despre cum vedem noi business-ul, care sunt avantajele si dezavantajele de a opera cu noi in acest an, ce aducem noi in plus prin acest mod de operare”, explica Dan Medrea, pentru Wall-Street.
Mutarea contului se inscrie intr-o tendinta internationala in care BAT isi consolideaza activitatile de comunicare cu una dintre agentiile cu care lucreaza la nivel global – Ogilvy sau divizia G2 a Grey. In Franta, Polonia si Japonia contul va fi gestionat de Ogilvy, iar in Germania de G2, exemplifica Medrea.
Grey a primit responsabilitati regionale pentru contul BAT, urmand sa coordoneze comunicarea producatorului de tigarete si pe pietele din Bulgaria, Serbia, Albania si Kosovo. Practic, agentia din Bucuresti va dezvolta proiecte de comunicare si pentru aceste piete, care vor fi adaptate cu ajutorul unor agentii locale.
“Asta inseamna consumatori diferiti, nu numai roma