La Hong Kong a început a treia ediţie a Salonului VINEXPO Asia Pacific. Franţa este foarte bine reprezentată la această manifestare. Hong Kong-ul reprezintă unul din marile porturi ale Asiei şi una din porţile de intrare a vinurilor străine în China şi în Asia în general.
La Hong Kong a început a treia ediţie a Salonului VINEXPO Asia Pacific. Franţa este foarte bine reprezentată la această manifestare.
Hong Kong-ul reprezintă unul din marile porturi ale Asiei şi una din porţile de intrare a vinurilor străine în China şi în Asia în general.
32 de ţări sunt reprezentate la acest salon, 840 de expozanţi în total, dintre care jumătate francezi.
Să precizăm că Franţa este primul furnizor al vinurilor în Asia şi în China, de unde şi interesul viticultorilor francezi de a fi prezenţi la acest salon.
Ei sunt de altfel prezenţi şi în China unde-i ajută pe chinezi atât să înveţe să consume vin cât şi să-şi îmbunătăţească producţia locală.
În acest moment de criză, marile ţări producătoare de vin, şi aici trebuie puse pe listă şi Italia şi Spania, privesc spre China ca spre un El Dorado.
Cel mai mare importator de vin din regiune este, deocamdată, Japonia, dar China vine tare din urmă ca să spunem aşa. După calculele specialiştilor, prin 2013 chinezii vor consuma mai mult vin decât japonezii, spre bucuria producătorilor din Bordeaux, Burgundia sau de pe valea Rhonului.
Într-un fel, faptul că în China oamenii au început să-şi modifice gusturile şi să aibă suficienţi bani pentru a consuma vin, este o veste bună pentru un sector viticol francez aflat în plină criză de supra-producţie.
S-ar părea că numărul chinezilor care degustă vin este între o sută de milioane şi 150 de milioane. Comparativ cu europenii, însă, chinezii beau puţin vin, această licoare nu face parte din tradiţiile lor culturale.
În Franţa, consumul