Fabricile construite de producatorul american de componente auto Alcoa in Romania au fost preluate recent de catre concurentii germani de la Leoni, compania japoneza SEWS si Kromberg&Schubert, acestia consolidandu-si pozitiile intr-o perioada de activitate redusa in intreaga industrie automotive. Valoarea tranzactiilor nu a fost facuta publica.
Alcoa, care detinea in Caransebes, Nadab (Arad) si Beius fabrici cu afaceri de 33 de milioane de euro si 5.000 de angajati, potrivit datelor din 2008, a vandut anul trecut intreaga divizie de cablaje auto catre fondul de investitii american Platinum Equity, urmand sa-si consolideze activitatile de baza. Divizia de cablaje auto, care cuprindea si activitatile din Romania, include fabrici in 13 tari si 17.500 de angajati.
In Romania unitatile de productie si-au gasit rapid cumparatori odata ce fondul de investitii a hotarat exitul, astfel ca la inceputul lunii mai 2010 germanii de la Kromberg & Schubert au preluat fabrica din Nadab, care este si cea mai mare, Leoni administreaza acum fabrica din Beius (cea mai noua unitate), iar SEWS a preluat productia fabricii din Caransebes. Cei trei producatori care au preluat facilitatile Alcoa ruleaza impreuna afaceri de peste 350 de milioane de euro anual.
Fabricile construite de producatorul american de componente auto Alcoa in Romania au fost preluate recent de catre concurentii germani de la Leoni, compania japoneza SEWS si Kromberg&Schubert, acestia consolidandu-si pozitiile intr-o perioada de activitate redusa in intreaga industrie automotive. Valoarea tranzactiilor nu a fost facuta publica.
Alcoa, care detinea in Caransebes, Nadab (Arad) si Beius fabrici cu afaceri de 33 de milioane de euro si 5.000 de angajati, potrivit datelor din 2008, a vandut anul trecut intreaga divizie de cablaje auto catre fondul de investitii american Platinum Equity, urmand sa-si c