Construirea canalului Dunăre-Marea Neagră reprezintă cel mai mare obiectiv de investiţie românesc al tuturor timpurilor. Mâine, se împlinesc 26 de ani de navigaţie pe una dintre cele mai importante căi navigabile din Europa care ocupă, în acelaşi timp, locul trei ca lungime de pe mapamond după Suez (192 km) şi Panama (77 km).
Canalul Dunăre-Marea Neagră leagă Portul Cernavodă cu Portul Maritim Constanţa, scurtând cu aproximativ 400 km ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală, iar ruta mărfurilor din Australia şi Orientul Îndepărtat, destinate Europei Centrale, se scurtează cu 4000 de km.
Construcţia a durat 8 ani şi a fost inaugurată oficial pe data de 26 mai 1984, însă de la deschiderea navigaţiei şi până în prezent se continuă lucrările de investiţii.
"Suntem conştienţi de importanţa obiectivului pe care îl administrăm, atât pentru România cât şi pentru coridorul VII Pan-European Dunărea de transport pe ape interioare, astfel că avem alocat în Planul de Investiţii pentru anul 2010 un buget de 5.369 mii lei pentru consolidări şi protecţii de maluri pe cele două canale. Dorim să finalizăm lucrările neterminate prevăzute în planul iniţial al canalului în zonele cu maluri înalte pe tronsonul Murfatlar-Agigea de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră şi la Ovidiu pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari", a declarat Valentin Zeicu, director general al Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" SA.
C.P. Construirea canalului Dunăre-Marea Neagră reprezintă cel mai mare obiectiv de investiţie românesc al tuturor timpurilor. Mâine, se împlinesc 26 de ani de navigaţie pe una dintre cele mai importante căi navigabile din Europa care ocupă, în acelaşi timp, locul trei ca lungime de pe mapamond după Suez (192 km) şi Panama (77 km).
Canalul Dunăre-Marea Neagră leagă Portul Cernavodă cu Portul Maritim Cons