Festivalul Internaţional de Teatru, care începe vineri, are un parcurs incitant. Dacă în 1994 nu avea o temă şi se lupta cu prejudecăţile postdecembriste, maratonul Thaliei, aflat la a XVII-a ediţie, a devenit cea de-a treia manifestare teatrală din lume, după cele de la Avignon şi Edinburgh. Evenimentul, iniţiat de Constantin Chiriac, directorul Teatrului „Radu Stanca“ din Sibiu, se desfăşoară timp de 10 zile, până la 6 iunie, având drept temă „Întrebări“ /„Questions“.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu a avut premiera în 1994. Imediat după „ridicarea" Cortinei de Fier, Constantin Chiriac, pe atunci actor al Teatrului de Stat din Sibiu, a plecat în Germania pentru prima dată. „În 1990, imediat după 1 ianuarie, am plecat în Germania pentru a ajuta Teatrul din Sibiu, pentru că arseseră toate bunurile, de la decoruri la costume şi recuzită. Am fost printre primii sibieni care am obţinut paşaport", mărturiseşte Constantin Chiriac.
La întoarcerea din Germania, a creat prima structură independentă de gen din oraş, care se numea Renaşterea Teatrului Sibian. Ulterior, ideea de a organiza un festival teatral a prins contur când a fost invitat la Anvers, în 1993, tocmai când izbucnise războiul din Iugoslavia.
„Pentru prima dată, un oraş din afara Uniunii Europene a primit statutul de Capitală Culturală Europeană, pentru că artiştii au făcut o presiune foarte puternică, formându-se un comitet din care făceam parte, alături de Peter Brook, Ariane Mnouchkine, Andrzej Wajda", povesteşte Constantin Chiriac. „Până cu doi ani în urmă, îi consideram pe aceşti artişti nişte legende, studiindu-i pe texte xeroxate sau vizionând tot felul de casete care circulau pe sub mână. După doi ani, m-am trezit luptând alături de ei pentru libertatea artiştilor. A fost miraculoasă această deschidere.
Atunci, am făcut multe legături şi am hotărât să organizez festi