De la jumatatea lunii mai au inceput lucrarile de reabilitare a Bulevardului Aviatorilor, pe tronsonul cuprins intre Piata Charles de Gaulle si Podul Bordei. Santierul a fost deschis fara avizul Ministerului Culturii care a inclus artera pe lista monumentelor istorice – conform Ordinului nr. 2314/2004. Ca bucuresteni, ne punem cateva intrebari legate de modul de desfasurare a lucrarilor, de durata executiei si de costurile acestora.
Prima intrebare
De ce nu a asteptat Primaria Bucuresti avizul Ministerului Culturii? Nimeni nu pune la indoiala necesitatea refacerii bulevardului si a Pietei Charles de Gaulle care devenisera impractibile pentru soferii care le tranzitau. Doar ca, in lipsa unui aviz al Ministerului, lucrarile pot fi inghetate dupa refacerea fundatiei pentru ca in prezent nu se stie daca se va reface piatra cubica sau daca se va turna asfalt. Astfel, perioada de restrictionare a traficului pe doua benzi, cate una pe fiecare sens, ar putea sa fie prelungita sine die.
A doua intrebare
De ce era necesara refacerea fundatiei pe Aviatorilor? Am facut cateva fotografii pe Bulevardul Aviatorilor din care rezulta faptul ca fundatia era in regula, construita din beton. Prin urmare, fie ca se opta pentru asfalt, fie ca se refacea piatra cubica, timpul de executie putea fi mult mai scurt, iar costurile mai mici.
Ne gandim la cateva exemple, tot din zona de nord a Bucurestiului, unde s-a putut lucra altfel cu rezultate foarte bune. Din cate cunoastem, portiunea Soselei Bucuresti – Ploiesti, dintre Piata Presei si Fantana Miorita, precum si Bulevardul Ion Ionescu Sisesti, au fost asfaltate chiar fara scoaterea pietrei cubice, iar circulatia se desfasoara fara probleme.
A treia intrebare
Ce alegem intre piatra cubica si asfalt? In functie de raspuns, optam pentru modernitate ori pentru pastra