După ce mai mulţi bucureşteni au acuzat Romtelecom că le-a încheiat o poliţă de asigurare a casei fără a le solicita acordul, operatorul de telefonie a decis să trimită scrisori de clarificare tuturor celor 791.166 de abonaţi care au primit prin poştă respectiva poliţă de asigurare gratuită, se arată într-un comunicat al companiei de comunicaţii. Sursa: Adi Pîclişan
Potrivit acestuia, în data de 16 aprilie 2010, Romtelecom şi ASTRA Asigurări au demarat un proiect prin care Romtelecom a transmis unora dintre clienţii săi persoane fizice o poliţă gratuită de asigurare a locuinţei de la ASTRA Asigurări, încheiată pentru o perioadă de 3 luni.
"Romtelecom a dorit să ofere clienţilor săi un beneficiu gratuit în plus faţă de serviciile oferite de companie, contractând aceste poliţe gratuite pentru clienţi pe o perioadă de trei luni. Mai exact, clientul beneficia, în cazul în care de-a lungul celor trei luni locuinţa sa ar fi fost afectată de un incendiu, cutremur, inundaţie etc, de o compensaţie de până la 20000 euro, fără a plăti nimic în schimb. De altfel, exista deja patru oameni (unul în Bucureşti, unul în judeţul Hunedoara şi doi în judeţul Vrancea) care urmează să fie despăgubiţi, pe baza acestor poliţe, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele", se arată în comunicat.
Traseul asigurărilor
În data de 29 aprilie 2010, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) s-a pronunţat în mod intempestiv, solicitând denunţarea poliţelor gratuite de către ASTRA Asigurări.
În data de 5 mai 2010, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a decis că Romtelecom nu a respectat întrutotul prevederile legale privind transferul datelor personale. Romtelecom a atacat deja hotărârea în instanţă, considerând că a acţionat în conformitate cu prevederile legale relevante. Totuşi, până la momentul