După mai multe tergiversări cauzate de problemele juridice, fosta Cazarmă 906 Ianca a devenit obiectiv civil, în curtea CJ-ului. În urma schimbării statutului juridic, oamenii care locuiesc pe teritoriul fostei baze, în majoritate foste cadre militare, speră într-o revigorare economică a zonei.
Aerodromul Ianca va rămâne în istoria Aviaţiei Române ca fiind locul unde s-a efectuat primul zbor reactiv modern cu un avion Yak, 23 la bordul căruia se afla pilotul Aurel Răican. În 1952, decolând tot de la Ianca, Dumitru Balaur, tot pe un avion cu reacţie Yak 23, a efectuat prima interceptare reală a unui avion inamic. Deşi Baza 86 oferea multiple facilităţi, în urma aderării la NATO, s-a preferat desfiinţarea.
Piloţii au fost mutaţi în alte unităţi, iar în clădirile care alcătuiau odată colonia militară, locuiesc acum militari disponibilizaţi care au cumpărat apartamentele.
„Mi-am cumpărat apartamentul cu rată pe 20 de ani. Din păcate, baza Ianca nu mai oferă nicio posibilitate de angajare, acum. Poate că odată cu preluarea definitivă de către Consiliul Judeţean se va da o nouă utilitate acestei baze. Locuim în colonia aceasta foşti motorişti, coordonatori de trafic, radiolocatorişti, care în cazul revigorării ca aeroport civil a pistei, putem asigura o bază de personal cu înaltă calificare", ne-a declarat Marcel Iorga, fost ofiţer mecanic în cadrul unităţii de aviaţie.
Perspective
Săptămâna trecută, în urma unei şedinţe a Consiliului Judeţean, cei 290.866 mp reprezentând pista de zbor şi construcţiile din Baza Aeriană au trecut în adminstrarea locală.
Pista de la Ianca permite aterizarea unor aeronave de mari dimensiuni, Traportorul Greu „Hercules" fiind un aparat care a efectuat aterizări şi decolări de pe această pistă.
Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele CJ, a spus: „Avem în calcul folosirea acestei baze nu doar p