O săptămână petrecută în Bavaria cu un 320d Touring poate exercita o influenţă stranie, dar evident plăcută, asupra banalei relaţii om-maşină.
La prima vedere, BMW şi romantism nu au ce căuta în aceeaşi propoziţie. Constructorul de autoturisme bavarez se mândreşte şi este recunoscut pentru excelenţa tehnică a modelelor sale. Totuşi, cu puţină grijă şi ceva mai multă determinare se poate pune la punct un cadru în care cele două să nu pară rupte din peisaj.
Am condus, la mijlocul acestei luni, pentru o săptămână, un BMW 320d Touring cu facelift pe drumurile perfecte din Bavaria, locul de baştină al maşinii negre care ne-a purtat mai întâi din Munchen până în Würzburg, apoi, înapoi, pe celebrul „Romantische Strasse” (drum romantic), către Alpi, castelul de basm Neuschwanstein şi salba de lacuri situate între capitala landului şi graniţa cu Austria.
Patru români cu multe bagaje şi o maşină break dotată cu un motor turbodiesel de 2.0 litri, din nou, teoretic, prea puţine premise pentru găsirea filonului romantic. Sau nu?
Romantische Strasse, natură şi istorie la superlativ
Romantische Strasse şerpuieşte cale de peste 350 de kilometri de la râul Main, în nord, până la Alpi, în sud. Drumul este ca o salbă pe care se înşiruiesc aproximativ treizeci de oraşe, orăşele, burguri medievale şi sate desprinse parcă din poveşti.
Trebuie să treci pe acolo, ca să te convingi că obiectivele promovate de pliantele turistice (multe dintre ele reprezentate de peisaje care fie îţi taie respiraţia, fie îţi induc o stare de bine absolut) se prezintă chiar mai seducător decât în fotografii.
În total, cu drumul de legătură de la aeroport şi până la startul propriu-zis al aventurii noastre (Würzburg, oraş în care se găseşte minunatul palat realizat de Balthasar Neumann, aflat pe lista monumentelor protejate de UN