Noul coupe este cel mai dinamic Peugeot din ultimii ani. Micul bolid RCZ vine cu ambiţii proprii de coupe sport, dar şi cu responsabilitatea noii imagini Peugeot care nu se rezumă doar la noul logo, leul din Sochaux restilizat.
RCZ este primul Peugeot care nu mai este botezat cu cifre şi are pe capotă noul Leu restilizat pentru a simboliza trecerea în al treilea secol de existenţă. Tot RCZ beneficiază de noul slogan „Motion&Emotion" o trimitere cât se poate de clară către performanţă şi emoţii provocate de forme fluide şi materiale de calitate. Iar la acest capitol, RCZ a fost foarte bine ales.
Intrăm în habitaclul 2+2, unde +2 este doar o soluţie de scăpare de câţiva kilometri pentru doi prieteni sau de pedepsire a acelora pe distanţe mai lungi. Ce ni se pare însă că ar trebui să conteze ar fi bordul. Foloseşte un material complet nou care imită binişor pielea, dar nu într-atât cât să te păcălească. Desen interesant cu tematică pe rotund - frumoase aeratoare, dar nu se ridică la nivelul exteriorului.
Iar dacă ne uităm la consola centrală, parcă ne vine să-l dăm la reciclare pe designerul care a gândit formele nepotrivite şi folosirea unor plastice complet neadecvate. În schimb, scaunele din piele ne-au plăcut mult, fiind excelent conturate ergonomic, cu suport lateral foarte bun, cum îi trebuie unui model cu atitudine sportivă.
Dinamică excelentă
Cum era şi normal, RCZ este construit pe platforma lui 308 şi 3008. La lansare, vor fi oferite două motorizări. 1.6 THP benzină de 156 CP cu o cutie manuală de 6 viteze şi un consum remarcabil de 6,7 l/100 km. Nu lipseşte un diesel 2.0 HDI FAP de 163 CP, cu un cuplu de 340 Nm care duce consumul mediu la 5,3 l/100km. Către sfârşitul anului va apărea o versiune de cutie automată în 6 trepte cuplată la benzină, dar şi o versiune mai sportivă ce beneficiază de versiunea de 200 CP a propulsoru