Unilever South Central Europe (USCE), unul dintre cei mai importanti jucatori din industria bunurilor de larg consum din Romania, a lansat impreuna cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului proiectul educational “Igiena acasa si la scoala”, brandul pilot al acestei campanii fiind Domestos.
Prima parte a proiectului se implementeaza in anul scolar 2009 – 2010, in aproximativ 100 de scoli si 50 de gradinite din orasele Bucuresti, Iasi si Cluj. Scopul este cresterea gradului de informare si constientizare a copiilor cu privire la importanta igienei si a sanatatii, precum si la formarea abilitatilor de mentinere a igienei proprii si a celorlalti.
Programul este dedicat prescolarilor si scolarilor cu varsta cuprinsa intre 4 si 10 ani.
Componenta dedicata copiilor de varsta prescolara se desfasoara in aceasta prima faza intr-un numar de 50 de gradinite: 30 din Bucuresti, 10 din Iasi si 10 din Cluj-Napoca. Organizatorii au dezvoltat si distribuit, catre toate gradinitele, un caiet de lucru cu rol educational pentru copii, intitulat “Invat si cresc, de sanatate ma ingrijesc”. Caietul ofera prescolarilor posibilitatea de a invata, desenand si colorand, norme igienice de baza prin rezolvarea sarcinilor de lucru aplicative.
De asemenea, proiectul mai cuprinde un concurs educativ dedicat copiilor (6-10 ani) din sistemul de invatamant primar, respectiv platforma online Zeromicrobi, care include informatii despre concursul in scoli, precum si un joc educativ - Germ Killer.
Proiectul a fost implementat de catre agentia McCann Erickson.
Daca in ultimii ani, piata produselor de ingrijire a locuintei a cunoscut un ritm de crestere de doua cifre, in 2009 aceasta evolutie a fost intrerupta de criza financiara. Nici primele luni ale lui 2010 nu au aratat un trend ascendent, comparativ cu acelasi interval din 2009 existand o scadere