Vizita unei fabrici Ford poate fi un exerciţiu util pentru noi. Uzina din Valencia a fost una din cele mai vechi inaugurate de producătorul american.
Henry Ford II a decis locaţia într-o perioadă când Spania se afla sub dictatura lui Franco. Dacă este să facem o comparaţie, pe „Henry Ford II" al nostru îl cheamă John Fleming, preşedintele lui Ford Europa, cel care a făcut posibil ca proiectul de la Craiova să devină realitate.
Un punct comun este fabrica de motoare. Anul trecut la Valencia s-a inaugurat producţia primului motor 2.0 litri din noua familie EcoBoost. Fabrica de motoare de la Craiova va fi responsabilă de producţia celui mai mic motor EcoBoost. Ken Macfalane, cel mai important executiv Ford Europa responsabil de problemele industriale, ne-a confirmat că la sfârştul anului viitor, producţia acestui motor va intra în cadenţa prevăzută.
Deocamdată, Ford nu a dorit să confirme care este capacitatea cilindrică a celui mai mic EcoBoost, dar insiderii noştri ne-au indicat o cilindree foarte aproape de un litru, capabilă să livreze consumuri şi emisii excepţional de mici la performanţe spectaculoase.
Un alt element de strategie comună între Valencia şi Craiova este alocarea exclusivă a unor modele. Fabricaţia de C-Max şi Grand C-Max este doar la Valencia. În mod similar, viitorul B-Max se va produce doar la Craiova, începând de anul viitor.
Chiar dacă există o întârziere faţă de planurile iniţiale, elaborate înainte de criză, este tot mai clar pentru oricine că la Craiova, Ford construieşte meticulos o bază industrială redutabilă, „state of the art" în materie de tehnologie, eficientă cu produse de ultimă generaţie. Dacă ne raportăm la fabricaţia Daewoo din anii ‘90, nu putem să nu remarcăm că ce se întâmpla atunci reprezenta mai degrabă liga a II-a în timp ce Ford plasează Craiova în Liga Campionilor!