Principala lecție a Barometrului de Opinie Publică pentru clasa politică de la Chișinău, din punctul meu de vedere, este că partidele de centru-stânga (PDM, PSD și PMU) au nevoie de noi abordări pentru a atrage electoratul Partidului Comuniștilor. Pe partea de centru-dreapta a scenei politice lucrurile arată mai clar: PLDM crește rapid și constant, PL se stabilizează în jur de 7-15%, iar AMN se duce la fund.
În timp ce PCRM rămâne a fi principala forță politică și își stabilizează electoratul (unele sondaje arată o ușoară scădere, altele – o ușoară creștere), Partidul Democrat scade. La orizont se vede încă o formațiune de stânga – Partidul Social Democrat – care adună electorat, dar este încă departe de trecerea pragului electoral. Partidul Moldova Unită este într-o situație și mai deocheată.
Astfel, pentru ca să-și crească bazinul electoral, PDM, PSD și PMU au nevoie de acțiuni mai energice și mai bine targetate pe așteptările electorale ale alegătorilor comuniști. Lupu, Șelin și Țurcanu ar trebui să se gândească mai bine la avantajele lor în fața lui Voronin și să le valorifice.
Partidul Democrat:
- Lupu are un rating mai mare decât cel al lui Voronin, dar și mult mai mare decât al propriului partid. Dacă PDM rezolvă problema privind asocierea imaginii sale cu a liderului partidului… ar avea doar de câștigat;
- Resursele umane ale PDM (Lupu, Lazăr, Popov, Diacov, Serebrian, Buliga etc.) au un potențial de creștere mai mare decât cele ale PCRM (Voronin, Munteanu, Dodon, Tkaciuk, Petrenco etc.). Se cere accentuarea mesajului acestor lideri politici pe propriul domeniu de referință pentru a atrage simpatiile electorale;
Partidul Social Democrat:
- Dacă se va detașa de imaginea de 2-3% a lui Braghiș și va face un rebranding, PSD ar avea un potențial de imagine pozitiv. Chiar dacă pornește de pe loc gol, echipa lui Șelin (știu