Campionatul mondial de fotbal bate la uşă, iar mai-marii din industria modei nu lasă un asemenea eveniment să treacă neobservat.
Pentru numărul din luna mai, ediţia italiană a revistei Vogue, dedicată domnilor, a decis să ne prezinte mai mulţi jucători convocaţi pentru Mondiale, imortalizaţi în ipostaze mai puţin obişnuite, de manechine. Pe copertă apare Samuel Eto’o, căpitanul naţionalei Camerunului, fotografiat de Pierpaolo Ferrari, cu jachetă, cămaşă, pantaloni Boss Black, pantofi Puma Easy Rider şi ceas Rolex. La pictorial au mai participat alte celebrităţi precum Gianluca Zambrotta, Gianluigi Buffon, Alberto Gilardino sau Andres Iniesta, mijlocaşul naţionalei spaniole şi al Barcelonei, sau Patrice Evra, jucător francez de origine senegaleză, actualmente la Manchester United. Autorii iniţiativei au dorit să prezinte şi o imagine ironică, amuzantă şi elegantă a vedetelor sportului cu balonul rotund, diferită de cea mult mai comercială care, în general, îi însoţeşte pe jucătorii celebri. Această idee, oricât ar fi de interesantă, nu este însă nouă. Folosirea vedetelor din lumea sportului pentru promovarea sau prezentarea colecţiilor de modă a fost deja exersată. Un astfel de caz este stilistul Dirk Bikkembergs, care a devenit foarte popular după lansarea colecţiei „Bikkembergs Sport“ în 2000. Pentru campaniile publicitare, stilistul a apelat la jucători din campionatul italian precum Giorgio Chiellini sau Fabrizio Ravanelli, iar în sezonul 2004-2005 a avut ocazia de a realiza echipamentul echipei Inter Milano. „Pentru mine, jucătorul de fotbal este o sursă de inspiraţie, de pasiune, de creativitate. Pentru mine, spiritul sportului ne îmbogăţeşte cultura cotidiană, inclusiv cea a imaginii şi a valorilor“, a explicat stilistul.
Echipamente ecologice
Interesant este că mulţi dintre jucătorii care vor participa la acest campionat mond