Prodal '94, producatorul marcilor Stalinskaya si Wembley, a finalizat anul trecut cu o scadere de 8% a cifrei de afaceri in lei, la 96 mil. lei (22,6 mil. euro), ca urmare a scaderii puterii de cumparare a populatiei si a consumului de bauturi alcoolice.
Scaderea afacerilor Prodal a fost insa cu mult sub cea inregistrata de piata locala a bauturilor spirtoase, care s-a diminuat anul trecut cu 20%, la 600 de milioane de euro. De aceea, reprezentantii producatorului estimeaza pentru anul acesta o crestere de 20% in lei a vanzarilor Prodal pe fondul extinderii portofoliului cu noi produse de import.
Pe fondul acestor estimari, afacerile Prodal ar putea ajunge la finalul acestui an la peste 115 mil. lei (aproximativ 27-28 mil. euro).
"Consumatorii sunt din ce in ce mai sofisticati, circula foarte mult in strainatate si cunosc branduri noi pe care sunt apoi dornici sa le consume si in tara. In cazul producatorilor puternici, cu o acoperire nationala si cu un sistem de distributie foarte dezvoltat, largirea portofoliului de produse vine ca un fapt natural menit sa foloseasca sinergiile existente", a declarat Florin Radulescu, director general al grupului Prodal.
Radulescu a completat ca printre factorii care au dus la rezultatele din 2009 se numara si semnarea unui acord cu Heaven Hill Distilleries, cel mai mare producator si distribuitor independent de bauturi spirtoase din SUA, pentru comercializarea exclusiva pe plan local a brandurilor din portofoliul grupului american.
Directorul general al Prodal sustine ca tot mai multi producatori decid sa importe deoarece piata romaneasca a bauturilor alcoolice inca are nevoie de diversificare. Radulescu sustine ca in cazul Prodal, care importa acum brandurile de bourbon whiskey Evan Williams si Elijah Craig, divizia de bauturi de import a fost infiintata pentru a acoperi complet segmentul de bautu