Trecand peste reclamele care promit "cele mai mici preturi" pe panourile stradale sau in cataloagele retelelor de magazine distribuite prin posta, razboiul care se da la raft intre Carrefour Market - cel mai nou supermarket din Bucuresti - si Mega Image, liderul pietei de profil, arata ca cele doua lanturi de retail vad diferit comertul de proximitate.
Francezii au atacat piata supermarketurilor din Capitala cu preturi cu circa 10% mai mici la produsele de baza fata de principalul lor competitor, arata datele centralizate de ZF pe baza preturilor afisate la raft.
Belgienii de la Mega Image isi iau revansa insa cu oferta de produse mai speciale, care in medie se situeaza la un nivel de pret cu 3% sub cel al Carrefour Market.
Eusediu Margasoiu, Managing Partner al companiei de consultanta The Network, afirma ca strategia de pret a Carrefour va asigura retelei o intrare in forta in Bucuresti.
"Este o strategie de penetrare bazata pe preturi sub media pietei, care ii va permite sa castige rapid volume de vanzari. De obicei, in astfel de cazuri, retailerul inregistreaza la inceput cresteri importante, apoi va trebui sa duca preturile in sus si va pierde volume de vanzari."
De altfel, tinta anuntata de Patrice Lespagnol, CEO-ul Carrefour Romania, cu cateva zile inainte de inaugurarea primului supermarket al companiei din Bucuresti era de a intra pe piata cu preturi sub nivelul celor operate de competitorii directi.
Retailerul francez intra in piete
Carrefour, cu afaceri de 1,1 mld. euro in 2009, a intrat pe piata supermarketurilor din Capitala in urma cu aproximativ o luna, cu un magazin amplasat intr-una dintre cele mai aglomerate zone din cartierul Militari: Piata Gorjului.
Intr-o zona cu 30.000-40.000 de potentiali clienti, magazinul francezilor pare, la prima vedere, mai mare decat supermarketul Mega Image din acelasi