Consumul nu da semne de revenire, iar previziunile care vedeau jumatatea anului ca moment "T zero" pentru sfarsitul celei mai proaste perioade au ajuns deja prea optimiste, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
Retelele de magazine nu se inghesuie sa comunice rezultatele financiare, iar cele care o fac incearca sa gaseasca o formulare cat mai pozitiva. Oricat de neplacut suna insa, vanzarile scad in continuare, iar semnele de redresare intarzie sa apara.
Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry, spunea recent ca vanzarile din primul trimestru "au fost in linie cu asteptarile". In traducere, aceasta inseamna ca nu au crescut, pentru ca ani in sir, cand consumul dobora noi si noi recorduri, toate retelele se intreceau sa anunte nu doar rezultatele financiare, dar si planurile de investitii. De mai bine de un an de zile, operatorii din comert prefera tacerea sau, in cel mai bun caz, comunica informatii intr-un ton cat se poate de diplomatic.
Belgienii de la Delhaize, care opereaza pe piata romaneasca reteaua de supermarketuri Mega Image, au inregistrat la nivel international o crestere a vanzarilor cu 1,7% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul a crescut la nivel de grup cu 6,5%. Pierre-Olivier Beckers, presedinte si CEO al Delhaize Group, s-a declarat multumit de aceste rezultate.
In context, rezultatele inregistrate de operatiunile din Romania si cele din Indonezia - reunite la nivelul grupului Delhaize sub umbrela aceleiasi divizii - au avut cea mai mare crestere fata de primul trimestru din 2009. Astfel, incasarile din cele doua tari, listate in raportul privind rezultatele financiare ca "alte tari", au crescut cu 23%, ajungand la 68 de milioane de euro, ceea ce inseamna o rata de crestere de peste doua ori mai mare decat in orice alta divizie a grupului belgian.
Pro