În ultimii ani, tânărul a reuşit să obţină mai multe finanţări europene pentru proiecte referitoare la promovarea turistică a judeţului.
Horia Moaşa a înfiinţat în urmă cu doi ani o organizaţie non-guvernamentală, prin care promovează imaginea Braşovului ca destinaţie turistică. A elaborat mai multe proiecte pentru obţinerea de fonduri europene, prin intermediul Asociaţiei Române pentru Promovarea Calităţii şi Practicilor de Succes.
„Primul proiect pentru care am reuşit să obţinem finanţare s-a referit la «Braşovul Medieval - Patrimoniu Cultural Românesc». Abia când am început să scriem proiectul ne-am dat seama cât de bogat este judeţul nostru în privinţa obiectivelor turistice. Albumul foto şi toate celelalte materiale le-am oferit în Danemarca. Am vrut să prezentăm aceste obiective acolo deoarece atât eu, cât şi vicepreşedinta Asociaţiei am studiat în acea ţară", spune tânărul.
Braşovul dus în Europa
Danezii au fost impresionaţi de cetăţile şi bisericile prezentate în albumul foto şi au crezut iniţial că acestea sunt răspândite în toată România, nu doar în judeţul Braşov: „România este privită de danezi ca o destinaţie oarecum exotică: au auzit de Ceauşescu, de nişte sportivi şi de copiii străzii", mai spune Horia.
Albumul foto va fi reeditat în acest an şi prezentat la Roma, urmând ca în lucrare să fie introduse şi informaţii despre Biserica Neagră, turnurile şi bastioanele Braşovului, precum şi despre trei localităţi din judeţ care au biserici fortificate.
Premieră naţională în turism
În privinţa albumului ce a fost prezentat în Danemarca şi care va fi oferit şi locuitorilor Cetăţii Eterne, Horia Moaşa ne-a spus că a fost destul de greu de realizat: „Au fost câteva biserici, precum Cincşor sau Şoarş, în care a fost destul de greu să intrăm, deoarece persoana care deţinea cheia nu era uşor de găsit. Am umblat pe câmp să-i