Prima campanie ampla de promovare a lantului de magazine de cartier Mic.Ro, controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu, incearca sa atraga clienti oferind gratuit tichete de cumparaturi, cu o valoare de 8 lei, in zonele in care a deschis deja magazine, potrivit datelor din piata.
Practic, retailerul merge "la sigur" pentru a aduce clienti in unitatile sale, insa consultantii spun ca o astfel de abordare, desi implica investitii mari din partea operatorului, nu asigura si fidelizarea clientilor. "Este o abordare interesanta si agresiva a pietei, pe care nu cred ca au mai incercat-o alti retaileri in Bucuresti. Pratic, reteaua impusca doi iepuri dintr-o data: isi creeaza notorietate in zonele in care intra si ii determina pe consumatori sa faca prima vizita in magazine", afirma Eusediu Margasoiu, Managing Partner al companiei de consultanta The Network.
"Intrebarea este: Care va fi rata de retentie a clientilor? Pentru ca, pana la urma, o campanie care implica resurse financiare importante trebuie sa genereze rezultate in contul de profit al companiei", completeaza el.
Mic.Ro detine in prezent peste 15 magazine in Capitala, prima unitate fiind deschisa la finele lunii aprilie.
Patriciu, care controleaza acest business prin intermediul unei companii inregistrate in Olanda, Mercadia, pariaza pe un format de retail similar mini-marketurilor, insa de dimensiuni mai mici. Magazinele au, in medie, suprafete de vanzare de 100-200 de metri patrati, iar investitiile in deschiderea unei unitati pot fi estimate la cateva zeci de mii de euro.
Planul Mic.Ro vizeaza deschiderea a 300-400 de magazine, potrivit unor surse din piata. Luand in calcul o investitie medie de 70.000-100.000 de euro pe unitate, bugetul total de expansiune s-ar putea ridica la aproximativ 30 mil. euro.
Pana in prezent insa niciun reprezentant al companiei Mic.Ro nu a dorit s