Danone Romania, filiala locala a producatorului francez de lactate cu acelasi nume si producatorul marcilor Activia si Nutriday, a devenit cel mai mare producator al industriei lactatelor, din punct de vedere al cifrei de afaceri, trecand in fata FrieslandCampina, compania care a dominat acest top in ultimii ani.
Potrivit datelor disponibile la Registrul Comertului, Danone Romania a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 434,6 milioane de lei (circa 102,5 milioane de euro), in crestere cu 2,8% in lei fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Profit de 6,4 mil. euro pentru Danone
In euro, filiala locala Danone a raportat o scadere de 10,7% ca urmare a devalorizarii leului. In acelasi timp, liderul pietei iaurturilor a intregistrat un profit net de 27,2 milioane de lei (6,4 mil. euro), in scadere cu 13,8% in lei si cu 24,7% in euro, comparativ cu rezultatele obtinute in 2008. Majoritatea producatorilor de lactate au resimtit insa anul trecut o scadere a profitului, dupa ce au fost nevoiti sa scada preturile ca urmare a diminuarii puterii de cumparare a populatiei.
Tot in 2009, FrieslandCampina Romania, producatorul brandurilor de lactate Milli si Napolact, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro, in scadere cu circa 20% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor furnizate de companie.
Reprezentantii FrieslandCampina nu au dezvaluit evolutia profitului net al companiei in cursul anului trecut.
Acestia au declarat anterior insa ca aceste rezultate au fost influentate atat de declinul pietei lactatelor cauzat de criza financiara, cat si de vanzarea in anul 2009 a diviziei de inghetata catre Unilever. Astfel, lupta purtata in cursul anului trecut de cei doi jucatori cu efectele crizei economice a schimbat pentru prima data clasamentul celor mai mari pro