Pozitia geostrategica, potentialul de crestere din industria auto si constructii, precum si stabilitatea politica din Romania se numara printre factorii care i-au determinat pe austriecii de la Voestalpine sa aleaga portul Giurgiu pentru construirea unei fabrici de piese din otel.
Aproape un sfert din investitia totala, care se ridica la circa 20 mil. euro, este cofinantat din fonduri europene si de la Ministerul Economiei (8,5 mil. lei).
Stefan Einfalt (foto), directorul general al firmei care detine fabrica, Voestalpine Steel Service Center Romania SRL, estimeaza ca Romania va reveni la cresterile economice mari din perioada anterioara crizei, intrucat pe plan local este inca nevoie de multe locuinte, masini si aparate electrocasnice.
Astfel, austriecii isi bazeaza investitia greenfield din Romania pe prognoze potrivit carora PIB-ul Romaniei va creste cu 2,4% in 2011; 3,7% in 2012; 4,4% in 2013 si 5,2% in 2014.
De asemenea, industriile care vor absorbi produsele din otel fabricate la Giurgiu, precum cea auto si constructiile, vor avea cresteri anuale de 30%, respectiv 20%, potrivit estimarilor Voestalpine.
Pentru construirea noii fabrici, austriecii au analizat mai multe locatii, pe langa Giurgiu fiind luat in calcul Rosiorii de Vede sau portul bulgaresc Ruse.
Intrebat de ce Voestalpine ales Romania si nu Bulgaria pentru construirea acestei fabrici, Stefan Einfalt a mentionat stabilitatea politica mai puternica din Romania.
"Ati avut alegeri, si tot Basescu si Boc au iesit", a afirmat oficialul austriac.
In ceea ce priveste situatia sociala actuala din Romania, generata de masurile de austeritate anuntate de Guvern, reprezentantul Voestalpine a spus ca reduceri de cheltuieli se opereaza mai peste tot in Europa.
Portul Giurgiu a fost ales pentru construirea fabricii Voesta