UPC Romania, al doilea operator pe piata de televiziune locala, a inregistrat in primul trimestru al acestui an afaceri de 31,5 milioane de euro in crestere cu un milion de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar al Liberty Global, grupul care controleaza compania.
Operatorul de telecomunicatii a crescut in primele trei luni ale anului cu circa 200.000 de euro fata de perioada octombrie-decembrie 2009, cand UPC inregistrase venituri de 31,3 milioane de euro.
Compania se confrunta cu o concurenta semnificativa in Europa Centrala si de Est, in special in Romania si Ungaria.
“Ca raspuns la competitia din Ungaria si Romania am implementat o strategie agresiva de marketing si de preturi. Ne asteptam sa intampinam in continuare o concurenta semnificativa in perioada urmatoare in Ungaria, Romania si alte piete din Europa Centrala si de Est”, explica oficialii Liberty Global.
In Romania si Ungaria, principalii competitori ai UPC sunt RCS&RDS si grupul Deutsche Telekom (prin Romtelecom in Romania).
Evolutia veniturilor UPC intre ianuarie 2009 si martie 2010:
La finalul lui martie, UPC avea pe segmentul de televiziune 1.219.300 de abonati, in scadere cu 30.300 de clienti fata de ultima luna a anului trecut.
In timp ce numarul de abonati la cablu analogic a continuat sa scada, compania a continuat sa isi majoreze numarul de utilizatori pentru toate celelalte servicii oferite: cablu digital, televiziune digitala prin satelit, internet si telefonie fixa.
La finalul lui martie, UPC avea 791.100 de clienti pentru televiziunea digitala, 245.600 de cablu analogic, 182.600 pentru televiziunea digitala prin satelit, 271.400 pentru internet si 153.100 de utilizatori la serviciile de telefonie fixa.
Compania de telecomunicatii pune tot mai mult accentul pe serviciile de televiziune digitala, pe