Consumatorul trebuie să ştie şi dacă maşina a fost implicată în accidente majore, dar şi dacă este sau nu asigurat în cazul producerii vreunuia
În momentul perfectării contractului, operatorul trebuie să spună care sunt taxele aferente traseului ales de beneficiarul serviciului
Problemele descoperite de inspectorii de la Protecţia Consumatorilor în privinţa închirierilor de autovehicule, cu sau fără şofer, dar şi inexistenţa unor reglementări privind acest domeniu, i-au determinat să propună elaborarea unui act normativ prin care persoana care-l închiriază să ştie şi dacă maşina a fost implicată în accidente majore sau care sunt taxele de autostradă, de pod sau de parcare aferente traseului pe care doreşte să-l parcurgă.
Potrivit proiectului de ordin elaborat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să opteze în cunoştinţă de cauză pentru alegerea serviciilor de închiriere a autovehiculelor, prestatorii de servicii sunt obligaţi să-i informeze nu numai în privinţa numelui conducătorului auto, în cazul în care maşina este închiriată cu şofer, ci şi asupra numărului autorizaţiei de prestare a serviciului, a datei următoarei verificări tehnice a tipului de carburant utilizat şi dacă autovehiculul a fost implicat în accidente majore. De asemenea, clientul trebuie să ştie şi tariful per kilometru/unitate de timp, tariful pentru conducătorul auto, cantitatea şi costul carburantului utilizat, precum şi dacă pasagerii sunt asiguraţi în caz de accident şi în ce mod.
În cazul în care traseul ales de client presupune taxe de autostradă, taxe de pod, taxe de acces şi taxe de parcare, operatorul trebuie să-l informeze şi asupra acestor cheltuieli, precum şi a costurilor de reparaţie a autovehiculului ce îi revin consumatorului.
@N_