Clasamentul dealerilor europeni de autovehicule, realizat anual de francezii de la Autobiz, are pentru prima dată în componenţă un jucător din România: Țiriac Auto. Apariţia unei companii din ţara noastră printre primele 25 de grupuri care comercializează autovehicule pe piaţa europeană este surprinzătoare. Mai ales că studiul se referă la veniturile şi vânzările din 2009, un an în care criza a muşcat adânc din afacerile actorilor de pe piaţa auto. Ei bine, cu toate acest
Clasamentul dealerilor europeni de autovehicule, realizat anual de francezii de la Autobiz, are pentru prima dată în componenţă un jucător din România: Țiriac Auto.
Apariţia unei companii din ţara noastră printre primele 25 de grupuri care comercializează autovehicule pe piaţa europeană este surprinzătoare. Mai ales că studiul se referă la veniturile şi vânzările din 2009, un an în care criza a muşcat adânc din afacerile actorilor de pe piaţa auto. Ei bine, cu toate acestea, studiul realizat de Autobiz cu sprijinul Ernst&Young şi dat publicităţii de Automotive News Europe nominalizează pe poziţia a 16-a Țiriac Auto, divizie a holdingului Țiriac. Conform analiştilor Autobiz, Țiriac Auto a avut în 2009 venituri de 1,5 miliarde de euro, în scădere de la 2,2 miliarde în 2008.
O altă companie care activează pe piaţa autohtonă se cere a fi menţionată în acest context: liderul pieţei importurilor auto, Porsche România, care participă cu veniturile sale la clasarea companiei-mamă, Porsche Holding, aflată pe prima poziţie în topul dealerilor din Europa.
Totuşi, cifrele din studiul Guide to Europe’s Biggest Dealers al Autobiz referitoare la Țiriac Auto par mai degrabă să aparţină întregului holding Țiriac, care are afaceri în domeniile auto, servicii financiare, imobiliare şi aviaţie, şi nu doar diviziei auto a acestuia. Pe de altă parte, datele publicate de Ministerul Finanţelor Pu