Aproape 10 milioane de euro, campanii in toate suporturile media, folosirea intr-o mai mare masura a internetului, asa s-ar rezuma in cateva cuvinte actiunile de promovare ale principalilor jucatori din retailul de mobila.
In conditiile in care piata de mobila a scazut cu 15% anul trecut, iar pentru 2010 previziunile nu sunt optimiste, jucatorii si-au reevaluat considerabil strategiile de promovare, iar bugetele, primele la care se umbla in mod traditional intr-o perioada de criza, au fost intr-o continua presiune.
De obicei managementul unei firme alege intr-o prima etapa taierea bugetului de promovare pentru ca se poate realiza cel mai usor fara a intampina rezistenta din partea angajatilor cum ar fi posibil in cazul unei reduceri de salarii sau de personal. Insa in retail promovarea este cruciala.
Pentru jucatorii nou intrati pe piata, cum este de exemplu compania austriaca kika, reducerea bugetului nu a fost optiune, in timp ce firmele mai mici, precum BoConcept au taiat si 50% din sumele pentru promovare.
Unii continua promovarea. "Anul acesta am adaugat TV-ul la mediile folosite in mod traditional pentru a creste impactul comunicarii Mobexpert catre segmentul tinta de consumatori", a spus Marcela Moss, director de marketing si comunicare in cadrul Mobexpert Holding. Firma are anul acesta un buget de promovare de 1,8 milioane de euro, nivel neschimbat din 2007.
Compania se concentreaza pe promovarea colectiilor noi considerand ca ar fi inutila o campanie daca in magazine sunt produse vechi.
"Principalele suporturi media folosite de Mobexpert pentru comunicare sunt presa, tv, outdoor, radio, internet, actiuni diverse de marketing direct, actvitati de public relations, materiale publicitare pentru comunicare la nivelul magazinelor Mobexpert", a mai spus Marcela Moss. Ea adauga faptul ca nu a observat nicio
modificare