Mai mulţi angajaţi ai Primăriei Sibiu vor primi „suplimente salariale". Acestea sunt acordate chiar înainte de reducerea de salarii anunţată de Guvern.
O parte din angajaţii administraţiei locale sibiene au un mic motiv de bucurie înaintea scăderilor salariale anunţate de Guvernul României. Sindicatele care reprezintă angajaţii Primăriei Sibiu au propus consilierilor locali un proiect de hotărâre prin care angajaţii aparatului administrativ vor primi anumite „suplimente salariale". Potrivit raportului, o parte din funcţionari nu vor primi aceste suplimente. Este vorba de consilierii, inspectorii, consilierii juridici şi auditorii debutanţi, de referenţii de specialitate debutanţi.
Replica lui Iohannis la majorări
Practic, această regularizare a salariilor este consecinţa Legii salarizării unice. „Când a apărut Legea salarizării unice a apărut o problemă, în sensul că unele salarii scădeau mult, iar Guvernul a decis atunci că nimeni nu va câştiga mai puţin decât în decembrie 2009, prin aplicarea noilor normative. De aceea va fi aprobat acest proiect, pentru ca angajaţii cărora le scad salariile să fie compensaţi prin aceste suplimente", explică primarul Iohannis.
„Sindicatul liber al salaria-ţilor din Primăria Municipiului Sibiu şi Sindicatul finanţelor locale din Direcţia fiscală locală Sibiu au solicitat adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local pentru acordarea suplimentelor salariale, potrivit legii. În sprijinul solicitării transmise au fost anexate, în copie, şi aplicarea dispoziţiilor privind acordarea de suplimente salariale, ca, de exemplu, primăriile municipiilor Cluj-Napoca, Oradea, Arad, Timişoara, Satu Mare, Mediaş etc.", spun reprezentanţii sindicali ai angajaţilor Primăriei Sibiu. Aceste suplimente financiare vor fi trecute pe fluturaşii de salariu la o rubrică separată. Suplimentele financiare reprezintă compensarea scăderii