Auzim din ce in ce mai des din partea companiilor afirmatii precum "criza economica este pentru noi o oportunitate" sau "criza s-a dovedit a fi un lucru bun". Compania de consultanta financiara Ernst&Young a realizat un studiu privind oportunitatile reale, dar si problemele cu care se confrunta in aceasta perioada companiile telecom.
"Toti operatorii resimt o problema acuta in gestionarea costurilor si a accesului la capital. Riscurile candva considerate mici incep sa devina pe timp de criza mari, iar acest lucru obliga companiile sa se implice in parteneriate cu alti operatori", spune Gabriel Apostu, director pe Romania al Ernst & Young, in cadrul conferintei Ziua comunicatiilor.
Companiile cu activitati telecom aleg sa restructureze la nivel global operatiunile financiare. In unele cazuri extreme, acestea pot alege sa iasa de pe anumite piete care nu sunt profitabile.
"O reducere de 1% a pretului de achizitie a echipamentelor se traduce uneori intr-o reducere totala a cheltuielilor companiei cu 4%. Acest lucru a salvat, de exemplu, operatiunile unui mare operator telecom prezent pe mai multe piete din lume", exemplifica Apostu.
In timp de criza economica, legatura companiilor telecom cu guvernele devine esentiala, la nivel de reglemetare si sprijin. "Totodata, vitezele cu care s-au lansat noi produse si servicii s-a intensificat in timpul crizei economice. Companiile telecom sunt obligate sa adopte mai rapid noi tehnologii", mai spune Apostu.
Outsourcing-ul anumitor operatiuni a dus de asemenea la reducerea anumitor costuri precum si cresterea profitabilitatii. Auzim din ce in ce mai des din partea companiilor afirmatii precum "criza economica este pentru noi o oportunitate" sau "criza s-a dovedit a fi un lucru bun". Compania de consultanta financiara Ernst&Young a realizat un studiu privind oportunitatile reale,