Logan şi Sandero ocupă locul al 9-lea în clasa mică, înaintea unor modele mai scumpe, precum Opel Corsa, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Renault Clio, Toyota Yaris sau Skoda Fabia.
Ediţia din acest an a topului realizat de Asociaţia Automobilistică Germană (ADAC), publicată recent, le oferă românilor o surpriză plăcută. În clasa mică, modelele româneşti Dacia Logan şi Sandero ocupă un loc meritoriu, devansând modele occidentale mai scumpe, considerate în România ca fiind mult mai fiabile decât Dacia.
Clasamentul alcătuit de ADAC exclude factorii subiectivi, astfel încât poate fi folosit drept dovadă că maşinile româneşti sunt fiabile. Cele mai multe intervenţii cerute la Logan/Sandero conform ADAC au fost cauzate de defecţiuni ale luminilor de întâlnire, defectarea sistemului de injecţie de combustibil, probleme la aprindere şi la pompa de combustibil. Raportate la ale concurenţilor însă, numărul de probleme este semnificativ mai mic, iar raportat la preţ, poziţionarea mărcii Dacia e imbatabilă.
ADAC publică în fiecare an datele cu privire la fiabilitatea autoturismelor care circulă în Germania. Studiul ADAC ia în calcul numărul de defecţiuni înregistrate la fiecare 1.000 de autovehicule înmatriculate pentru automobilele fabricate între 2004 şi 2009. De asemenea, sunt cuprinse în sondaj doar modelele care au avut peste 10.000 de exemplare înmatriculate în fiecare an.
Mercedes domină trei categorii
Cea mai fiabilă marcă este Mercedes-Benz, care câştigă trei dintre categorii, urmată de BMW, care câştigă două dintre categorii. Modelele Mercedes aflate în vârful topurilor au un număr extrem de mic de probleme, indiferent de anul de fabricaţie.
Nu există însă o dominaţie clară a modelelor germane, pentru că, atunci când ieşim din zona maşinilor premium, clasamentul pune deseori modele franţuzeşti şi italieneşti înaint