Publicaţiile britanice The Times şi The Sunday Times ar putea putea pierde mai mult de 90% dintre cititorii care accesează paginile lor pe Internet, după introducerea taxei pe conţinut, potrivit unui studiu citat de Financial Times.
După ce conglomeratul media News Corp. a anunţat că va taxa consumatorii pentru ştirile online, compania de consultanţă Wiggin a realizat un studiu, la care au participat 1.592 de utilizatori. Rezultatele arată că mai mult de 90% dintre cititori nu sunt dispuşi să plătească o taxă zilnică sau săptămânală pentru a accesa ştirile.
Mai mulţi britanici au declarat că ar plăti pentru ştirile online ale BBC decât pentru alte nouă ziare menţionate. Întrebaţi despre TimesOnline, doar 9% au declarat că ar intenţiona să plătească.
Mai mult de jumătate dintre respondenţi au declarat că un preţ rezonabil ar fi de o liră pentru accesul timp de o săptămână, deşi nu au precizat dacă l-ar plăti.
Executivii The Times spun că se aşteaptă la o scădere semnificativă a traficului online, însă speră că plata pentru abonamente va genera mai multe venituri decât modelul gratuit de până acum, care a fost afectat de recesiune.
Daily Mail & General Trust şi Future sunt sceptici în ceea ce priveşte taxarea cititorilor pentru ştirile generaliste, în timp ce alte publicaţii, precum BBC, vor rămâne gratuite.
Din momentul în care taxarea conţinutului a fost implementată, articolele din The Times nu au mai fost vizibile în rezultatele motoarelor de căutare, care de obicei sunt cea mai importantă sursă de trafic pentru orice site.
Publicaţiile britanice The Times şi The Sunday Times ar putea putea pierde mai mult de 90% dintre cititorii care accesează paginile lor pe Internet, după introducerea taxei pe conţinut, potrivit unui studiu citat de Financial Times.
După ce conglomeratul media News Corp. a anunţat că va taxa consumato